söndag 9 maj 2010

Minisemester.

Det var dags för mitt livs tredje semester. Vi packade bilen full och drog söderut mot Blekinge. Mörrum, here we come! Resan var lååång. Tur att jag hade mina mummiga majskrokar -Jammi!
Vi stannade till i Jönköping och tog en lunch på IKEA. Nitton spänn för köttbullar - perfekt lunch för en liten hungrig mage.


In i bilen igen. Åka, åka, åka...långt, långt , långt. Alvesta - mitt i Småland. Fortfarande en bit kvar.
- Tjena polar'n ska du med oss på semester? Åh, så kul vi kommer att få.
Framme. Så vackert. Kolla vattnet! Finns det några laxar här tror ni?


Det var många fiskare i alla fall. Rena "fiskeparadiset".
Visst är det vackert i Sverige?
Tänk er att lägga ut en torrfluga där va?
Wow! Äntligen en lax.
Titta ser ni? Det var ett mycket spännande fiskakvarium där.
En till.

"Aka" (anka). Passa er - nu kommer vi! Fullt ös!
Det är rätt kul att göra "sammalika". Trädgårdsmästare? Ja, kanske är det något för oss?
Va nu? Jag förstår ingenting. Fyra stycken? Var vi inte två?

Om jag fick napp? Nja, inte på storlaxen. Jag fick nöja mig med att titta på...


...men bubblor det blåste jag själv minsann...försökte i alla fall ...och kul var det.

Länge leve minisemestern! Fram för fler sådana här inslag mamma och pappa.
På återseende, Lilleman Johansson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar