lördag 22 maj 2010

"Aka, Muu, K-ocka, pumpa och d-icka...

...är mina nyaste ord. Det har fullkomligt exploderat bokstäver i trevliga kombinationer ur min mun denna vecka. Det är superkul och jag blir så glad när jag kan förklara vad jag menar. Den här veckan startade vi med att en utflykt till Naturens hus. Sigge och jag matade fåglarna där (eller "aka" som vi säger). Jag tyckte dock att "akan" kunde dela med sig av brödet och smaskade i mig halva brödbiten själv. Man ska ju dela med och låna av, eller hur?
Efter utflykten hängde jag med hem till Sigge och ljummade lite vid hans sandlåda. Han har så mysigt hemma hos sig och ännu bättre blev det efter att sandlådan kom till.
Givetvis hann vi med lite fikastunder även denna vecka. Sigges mamma hade tagit med såpbubblor till Stallbacken. Det är så fascinernade med dessa små runda bollar som man bara kan "blåsa fram".
Oj, oj...vilken stor häst!

Vi njuter av livet till fullo. Dagarna kommer ju inte tillbaka.


Hallå! Är ni hemma? Jag har världens bästa grannar, vi bor på rena "Solsidan" ju. Det bästa är att det bara är några benlöp, sen "pang" så är man hos A och E.
Varma dagar gör att nya kortbrallorna från mormor och thi-shirten från moster Annette åker på -Tack!
Sen är man redo för att spela boll igen. Mamma och pappa har inrett altanen så det blir ju lite extra utrymme att springa på.
Sen har vi ju gräsmattan på gården och den går det utmärkt att spela kubb med familen N. på.Vilka som vann? Givetvis grabbarna. Trodde ni något annat eller?
Sigge och jag försökte lära oss alla knep vi kunde av min grannkompis J.

Vad ska vi göra nu då pappa?
"Kosläpp"? Jaha, men var är de då? Jag vet i alla fall att de säger "muu".
Titta, titta, vänta, vänta...Kommer det några kor tro?


Ja, där var de! Så fina! De var superglada att få komma ut på bete. De hoppade och tjoade som tjuren Färdinand gör när han blir biten av ett bi.
Fredagsmys och lördagsmys.
Familj och vänner.
Sommar och jordubbar.
Precis som det ska vara alltså.
Kram på er från Lilleman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar