söndag 14 juni 2009

I Norrängen händer stora saker minsann!

Idag, en dag innan vår lille fyller fyra månader så fick familjen vara med om något storslaget må ni tro... Gröten, det var dags för GRÖTEN!!! Oj, oj! Vilken happening! Den lagades, svalnade något och in i munnen åkte första tuggan, sedan andra, tredje och sist resten! Nej, nej inte alls! Gröten åkte in i munnen och sedan ut igen... Två stora blå tittade på mamma och pappa och undrade:
-Vad håller ni på med egentligen?
De söta blå fick åter syn på skeden och de små armarna viftade frågade:
- Can I try again, please?
Givetvis gick mor och far sin sons önskemål tillmötes och vips så försvann gröten in i den lille munnen. Det följde en liten munsbit till och ännu en...pytte...pytte...ynka...Ja och så tokigt var det kanske ändå inte tyckte lilleman... Det återstår dock att se...
Igår, två dagar innan vår lille fyller fyra månader var farmor och farfar på sedvanligt besök i PennyBridgeoch då hände åter intressanta och roliga ting. Lilleman hade ofantligt kul, när farmor och mamma lärde honom att "prutta" med munnen. Det var nog rentav lite av såväl circus som tivoli på samma gång!
Förra veckan, två veckor innan vår lille fyller fyra månader gungade det till ordentligt då lillen knäckte "snurrkoden", dvs hur jag tar mig från mage till rygg på vardagsrumsgolvet. Lilleman såg minst sagt häpen ut, när detta skedde, inte bara en gång, utan två. Det första på ett besök hos lille nykomligen B. Roligast var nog när kära far sa att "Det nog var golvet som lutade" och i samma stund tappade hakan då historien upprepade sig på hemmaplan som var gång två.
För två månader sen, två månader innan vår lille fyller fyra månader så hälsade Starka Adolf på, då vår son lyfte, lyfte och lyfte på sitt lilla huvud, om om och om igen. Så duktig så, vår alldeles egna Långstrumpsgrabb!
För ca två måndader och tre veckor sedan brast mitt hjärta när vi möttes av det vackraste leendet på denna jord! Och NEJ Lasse W! Jag skulle "INTE kunna leva utan just det där som får mig ur balans..." för det är nog bland det skyhögsta i livet och jag känner precis detsamma vareviga gång det upprepas....

"Tant Hanna & jag", "Sötgröt", "Emmaljungahäng" samt "Mormor & jag"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar