tisdag 3 februari 2009

"Breakfast at Norrbyängen"


Uppe tidigt idag... riktigt tidigt... halv fem. Är pigg och lycklig. 23 dagar kvar nu till lilla Viran eller Ebbes tittar ut. Fantastiskt, eller hur? Vilken grej va? Det lilla livet hade många vaken timmar under gårdagen. Gud, så fantastiska bebismagkort min lilla fia tog, när jag och älskling agerade modeller och fia papparazzi under söndagen!

Ska bli så skönt nu att gå hem från jobbet till sportlovet. Är inte alls sugen att jobba mer nu. Tänk Annie-Frid Erichson säga en sådan sak va? Nej, det är sant. Nu är jag trött på det -att jobba och slita känns inte riktigt som min grej just nu. Känns lite i hjärtat när man under tisdagen frågar en av sina elever vad som egentligen är fel och man får svaret: "...men Annie-Frid jag vill ju inte ha en vikarie ju..." Lite avtryck sätter man alltså. Ibland undrar man ju... man kan tro att man lyckats fånga alla under en föreläsning, då det är alldeles tyst och blickarna är riktade framåt mot tavlan, wow tänker man...de är med. Sen får man helt plötsligt kommentaren: "Tycker du om kladdkaka?" Jag menar klart man undrar vad man håller på med. Men, det är ju trots allt det som gör hela jobbet på något sätt...

I vanligt fall brukar jag jobba när jag vaknat tidigt, men icke sa nicke, är ju totalt osugen på det...Det finns mängder av andra tänkbara alternativ... tror dock att jag bestämt mig för en morgonpromenad och en röjning med dammsugaran. Finns dock en hög riskfaktor att jag väcker min kära granne Gudrun, men det är en chans jag tar. Får besök i morgon och tänkte bjuda på lite fika i en miljö där dammråttorna inte längre lever.

Ja, du bebis...snart kommer du hem till Norrbyängen du med, då kan vi tillsammans äta tidiga frukostar och döda dammråttor med dammsugarn... tänk så mysigt va?

Vi ses! Afe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar