torsdag 10 juni 2010

Ett löfte.

Med en och en halv veckas mammaledighet kvar har jag avgivit ett löfte. Mitt löfte är att jag skall fika varje dag. Jag skall mumsa och jag skall njuta. Ja, nog för att jag brukar fika dagligen men det känns liksom lite extra viktigt nu. Det är kanske inte direkt sådana löften som är de mest vanliga, det brukar nog vara tvärtom. Man ska äta nyttigare, man ska äta mindre, man ska inte äta då och då. Men vadå, vi lever ju här och nu... sa hon som nyss ätit två dammsugare. Nej, men ärligt talat borde vi inte avge mer löften av den typen?
Och dagens godaste kaffe? Den med granne P och hennes son J som slutat skolan idag och nu har sommarlov liksom en mängd andra elever. Det är väl gottigt?

Jag undrar om Riga är lika gottigt? Har precis fått veta att vi åker dit i Augusti. Ska bli superkul.
Sov gott, Fru F.

2 kommentarer:

  1. Fast mitt löfte om en fazer blå om dagen har satt sina spår...stora spår ;) Men det var nog värt det ;) Hoppas ni får en fin helg. Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag är helt övertygad om att det var värt det <3 Hälsa all där hemma kram

    SvaraRadera