onsdag 27 maj 2009

Vuxenpoäng och/eller Rock'n Roll så länge?!


...Undrar hur många vuxenpoäng vi har nu jag och Oa? Det senaste inköpet står i hallen...en grässtrimmer!!! Hallå - en grässtrimmer? Det hade jag väl aldrig lagt pengar på för några år sedan! Nu var det dock ett absolut nödvändigt ting! Är nästa steg att vi blir som några av våra kära grannar - d v s ligger slimmade längs gräsmattan vid diverse tillfällen och finklipper det gröna mjuka med sax? I hope not! Då är det nog illa, även om jag måste erkänna att deras gräsmatta "är grönare där på andra sidan" och ser enormt barfotavänlig ut...

Härligt är dock att jag och kära grannen Tessan hjälper varandra att dämpa vårt dåliga trädgårdssamvete. Vi påminner varandra om att "vi nog har viktigare saker för oss", fast vi egenligen innerst inne kanske skulle föredra perfekta gräsmattor för att inte nämna hela trädgårdar...

Ja, ja en bit på väg i alla fall... en Black en Deckers Strimmer står nu parkerad i vår hall. Måste påpeka det för Tessan nästa gång vi ses, får icke glömma det. Hon brukar vara vänlig nog att påminna mig om att våra blommor på framsidan ser ut att behöva lite vatten :-)...


Nej, nu säger jag som han på tatueringsstudion sa:
- Rock'n & Roll så länge!

Är inte ett härligt sätt att säga "Hej då och på återseende" på? Lite coolare, inte sant? Bra mycket häftigare än en grässtrimmer i alla fall...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar