söndag 15 juli 2012

Middag på torpet.

När pojkarna i familjen klippte gräs vid strandkanten imorse, plockade flickorna Johansson blåbär. Ikväll passar det därför bra med färskbakad blåbärskaka som dessert. Innan det smakar vi fisksoppa med chili och ett glas vitt. Måhända jag har en del vatten över huvudet när jag säger det, men ikväll känner jag mig nästan som den där Morberg. Svettig och dan. Iklädd byxorna som låg närmast
sängen imorse. Och så lite sol i ögat när bären plockades där uppe på Falla. Lite lagom blå på fingrarna dessutom. Osminkat skönt. Livet på landet är underbart. Jag duschar imorgon för idag ÄR jag Moberg... i alla fall för ett ögonblick. Och snälla ta inte ur mig det... Det kan ju hända att jag lär mig laga god mat. / KramFru J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar