måndag 12 december 2011

Lite kvällstankar.

Varför skrapa bilens ruta i högklackade skor, utan handskar på
händerna? Varför skarpa med Jennifer Lopez cd- fodral? Varför ha bilen ute på garageuppfarten i minusgrader?Varför ha garaget fullt med grejer som " man inte använder men ändå sparar"? Varför
spela sönder sina barns öron i bilen med för hög volym?Varför, dessutom sjunga till, högt och falskt? Varför komma 15 minuter sent till "dagisskolan"? Inte vet jag, men... jag vet att jag tycker om att ha klackar och fina kläder ibland. Jag vet att jag kom ihåg att köpa Lopez senaste skiva och inte isskrapan på Claes Olsson han, Mr bad mig om. Jag vet att jag hellre lägger tiden på annat än garagestädning. Jag vet dessutom att båda mina barn älskar musik och dans. Jag vet också, att när jag tittar bakåt i bilen så ser jag en liten som tittar på mig med stora ögon och njuter av musiken, livet och tro det eller ej den 15 minuter sena mamman. Nej, jag har sagt det förr, hellre lite rock'n'roll än för mycket petitess och pekpinne. Det är ju jag... Och visst jag är mamma - den lyckligaste, tro mig men jag är även Annie-Frid och det trivs jag också rätt bra med. Varför ändra på det? / Fru J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar