fredag 8 januari 2010

Pappa...

...skruvar IKEAmöbler för full maskin på övervåningen i mitt lilla egna "Ett rum och kök", då passar mamma på att ge er veckans torsdag och fredag i bilder. Själv sover jag som en stock med Odd i mamma och pappas säng.

Solen sken i Svampens stad och det var vackert....

...men ack så kyligt...frosten bet i kinderna... ...,inte ens min mjuka vän ville gå ut. Vi softade, höll oss inne en del.... ...och jag mumsade på rån. Mamma svidade om och agerade kock. Tro det eller ej, men hon lyckades denna gång. Pappa blev mäkta imponerad av laxsoppan vars recept hon ärligt snott från Tasteline.Jag tänkte att kan morsan bjuda till lite extra en torsdag kväll så kan även jag. Jag bestämde mig för att vara vaken länge och stå för underhållningen till den goda middagen. Jag plinkade på mitt piano som jag fått av farmo...Ooops..tomten och höll mig vaken ända till klockan tio.Mamma vid bordet, nöjd och belåten över att fått till den rätta smaken för en gångs skull. Pappa i full action med att skruva mina möbler. Han ser lite skeptisk ut... ...men jag måste säga att han är på mycket god väg. Kika lite själva. Välkommen in! Kanske kan även jag laga till en laxsoppa snart? Även idag skulle vi ut på äventyr. Mamma stylade mig. Pappa tyckte att jag såg ut som en äkta "brat" med backslick. En mycket söt. På Pizza Hut käkade vi en mycket god lunch. Jag fick beställa själv för första gången. Det blev en favorit; Spagetti Bolognaise, något jag varmt rekommenderar, den var underbar.
På restaurangen jobbar Theresa. Hon är nog en av världens snällaste människor, tror jag.

När vi kom hem blev det lek och bus då vi fick besök av Liam. Han är jättesnäll mot mig och jag är så imponerad av honom och lär mig massor av saker. Som ni ser är även jag väldigt imponerad av hans mamma . Glass i strut, vilket fredagsmys!Vänner delar med och lånar av. Här kör vi båda mitt flygplan och jag lär mig alla finesser av Liam.

Trevlig helg och en stor tjingelingkram från Lilleman med familj!

2 kommentarer:

  1. UNDEBART!! Vi saknaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar er

    SvaraRadera
  2. Vilken glidare du är Ebbe!
    Jag ska kamma mig brat och se om jag också kan få glass i strut...
    Föräldrarna låter mig som högst festa loss på riktig banan som avbrott på en annars strikt diet av fruktpuré och barnmat i glasburk.
    Ses!

    SvaraRadera