fredag 4 december 2009

Inte som man tänkt sig!

Ibland blir saker inte som man tänkt sig. De blir annorlunda helt enkelt. Idag var en sådan dag. Vi skulle ut på shoppingäventyr, gå långis med Odd och åka på glöggmysfest hos vänner, men icke!

Det började i morse. Mamma vaknade med en dunderförkylning och det var bara att lägga ner dagens utflyktsplaner och satsa på en innedag. Vi i familjen Johansson satsade på att planera lite inför den kommande bröllopsfesten och så höjde pappa och jag mysfaktorn till topp och pysslade om mamma ordentligt.

När pappa och jag precis lagat klart lunchen och mamma satt sig för att käka så hör mamma och pappa ett duns (pappa skriker rakt ut och mamma flyger upp ur stolen). På två röda sekunder har jag tagit mig över tröskeln i köket, ut i hallen och trillat utför vår lilla halltrapp med min kära gåstol. Självklart skrek jag, det gjorde ont på min lilla haka och jag blödde lite grann. Allt gick väl som tur var, jag klarade mig med en lätt rodnad och ett litet skrapsår. Min pappa tog dock det säkra före det osäkra och åkte till Babyproffsen för att köpa en grind till hallen.

När pappa kom tillbaka hem var mamma hungrig igen. Ibland är det inga dåliga krav hon har min mamma, nu var hon var sugen på pizza och inte vilken pizza som helst, utan "Fridolina special". Pappa och jag tänkte att det var lika bra att köra ett säkert kort så vi satte oss i bilen och åkte till Nora och åt pizza på Babylon. Jag tyckte det var oerhört mysigt och skrattade högt åt allt och alla inne på Pizzerian.

Jag tror dock att allra högst på dagens "Inte som man tänkt sig barometer" ligger kvällens händelse. Ni kan själva se på videon. Jag chockar mamma och pappa med mina allra första krypsteg precis innan John Blunds besök. Det är inte många, men det är några! Haha...tjiii fick ni! Nu tar jag mig framåt snart och då farsan kan du tro att det skulle räcka med en grind?

Ha nu en supergo helg! Kram Lilleman


3 kommentarer:

  1. Hur 17 kan man vara så glad innan läggdags! Toppen E att det går framåt, och en bra matta har du som hjälp också!

    SvaraRadera
  2. Har ni varit i Nora utan att komma förbi...?? Hmmmm....

    SvaraRadera
  3. Härligt Ebbe! Det ser stabilt ut.
    Snart så springer du fram!

    SvaraRadera