torsdag 24 september 2009

Fröken F...

...går och lägger sig och läser några ord i sin pocket innan morgonen kommer. Morgondagen startar på H&M Drottninggatan med andra mammor och barn. Mr H&M bjuder på frukost och 20 procents rabatt. Kan hända att man hittar, ett, två eller flera plagg...eller inget alls.

Kan hända att man tröttnar på alla människor och istället hamnar på ett fik med en god kaffe och ångestankar över en höstgarderob som aldrig blir klar (eller ens tagit sin start).

Kan hända att man sitter och tittar ut på alla hippa mammor och lägger en suck över sina grådassiga Converse som helt klart stegat klart för denna säsong...

Kan hända att dagen avslutas i andra affärer...hmm...ja, det skulle väl vara jag då.....smart liksom.

Eller varför ens trängas och orka med shopping just imorgon egentligen? Vi får se hur dagen blir helt enkelt...Det är allt bra nice med en kopp kaffe och prat samt mys med några av de bästa! Det räcker väl åt Fröken F. Sedan återstår att se om Fröken Maras shopplusta behagar visa sig eller ej...

"...innan morgonen kommer
ska jag vända alla kappor tillbaka
och lita mer på min kraft
ska jag hämta nånting jag förlorat
en vilja som jag faktiskt haft..."
(L. Winnerbäck, Daugava, -08)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar