tisdag 21 juli 2009

Trädgårdsångest kapitel 2

Jag lovade mig själv att denna gång skulle jag bli bättre. Nu hade jag ödslat energi, pengar och kreativitet en andra gång. Men icke! Synd på så fina färger och en så vacker ingång. Det höll inte nu heller. Det sprack! Trots en tapper (egen initierad) insats från den då inneboende kombon. Jag tror det är för sent, men jag skall ge mig på ett försök imorgon. Annars får jag väl försöka ringa 021- akuten för så här kan jag inte hålla på, då blir jag ruinerad av Plantagen och fortsatt hånad av grannarna.
HOKUS POKUS FILIJOKKUS! Väx, räddas, väx! Magiska gröna fingrar frambringas och gör ert jobb- NU!

1 kommentar:

  1. Dränk inte blommorna bara! Håll dem borta från regnet, du har ju tak att ställa dem under för guds skull. Och använd inte pelargonjord, den var konstig ;)

    SvaraRadera