tisdag 28 april 2009

Lattemamma - allt annat än tabula rasa!

Börjar känna mig som en tvättäkta lattemor nu, det tog 10 veckor så var även jag där i träsket och jag njuter till fullo!

Vad karaktäriserar en sådan morsa då? Skulle inte typiska ting för detta kunna utmärkas av ofantliga turer fram och tillbaka med kärleksbilar ? Otaliga koppar Zoégas i såväl retro hemmiljö som i härlig vårsol på en av stans uteserveringar? Otroligt viktiga diskussioner, råd och kontroverser om saker som: blöjmärken, ersättning, antalet S och L -dagar, vakna eller ovakna nätter samt senaste vikt och längd? Och igen- en kopp kaffe?

Annat tänkvärt ting borde vara att den annars så sedvanliga fullteckande svarta almanackan från jobbet är utbytt mot en rosa som jag ofta finner jag i handväskan, nej fel, skötväskan och sidorna är allt annat än tabula rasa. En liten reminder bara. Saker som: babysim, babysång, babymassage, besök hos Anne på BVC, träff med mammagruppen, barndop med mera gör loggen allt annat än tom!

Ja, nog är jag där helt enkelt, en tvättäkta lattemamma, ack möjligtvis lite annorlessere, kanske med ett sting av Baileys. Ja, en coffebaileys tack om jag själv får välja, inte en ordinär latte och inte heller en Irish one - även om jag gillar dem med! Och ovan är grabben som jag väljer som förste bordskavaljer- nu och för alltid!


1 kommentar:

  1. Vilken tur att du har TID att ha tid med sånt! Tänk hur det skulle vara annars! Kram

    SvaraRadera