tisdag 29 juli 2014

Små lätta moln...

...seglar förbi. Livet är ljuvligt. Och vi knöböjer för sommaren. Kan inte förstå denna hets människan har över värmen? Alla årstider har väl sin charm? Och än så länge har inte skolåret tagit sin fart. Inga barn behöver ännu sitta stilla i sina skolbänkar och tänka stora lärorika tankar från en träbänk. Än så länge sker lärandet i ett långt sommarlov där kropp och själ rör sig ihop och suger in kunskapen från det nyfikenheten behagar vilja veta. Jag tänker dagligen på människorna Ukraina och Syrien. Just nu ser jag inte på nyheterna. Jag har avstått. Lågt. Jag vet. Jag måste börja idag igen. Inte någon gång ska jag klaga på värmen. Det måste finnas större saker att klaga på. Ja, det gör det. Och vet ni, blir det regn är jag rätt säker på att vi överlever då också. @houseofjohansson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar