onsdag 30 januari 2013

Januari, får jag lov?

Jag är trött på januarignäll och ta mig till solenprat. Alla är lagomsega och fisgråa i sin ton så här års. Jag vet. Jag är en mängden. Men olala så det skulle se ut om samtliga svenskar låg vid Phukets stränder så här i semlans tid. Nej, det går ju bara inte. Det är dags att försöka lite till parallellt med att du svarar på den snart 4-åriga sonens fråga kl. 15.30: "mamma, är det kväll nu?" Jag är en av er. Jag är lagomseg och fisgråa i min hudton. Men jag ger januari en fet smocka. Jag skrattar januari i ansiktet när jag väljer att dansa med, trots otakten vi ligger i.Resultatet blir färdiga chokladbollar, efter något som snarast kan liknas vid ett kakokrig i köket. Men vad gör det en grå januaridag? Degsoldaterna jublar av lycka för de färdiga bollarna och då sjunger mammahjärtat. Fast i hemlighet när ingen ser... trycker jag "like" på Facebooknappen och skriver en övertygande slogan om varför just JAG skall vinna en resa till solen. Trevlig onsdag/ kram Fru J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar