måndag 31 december 2012

2012.

Det är nu man ska rannsaka sig själv. Gå genom året som var. Hitta positivt. Hitta mindre bra. Jag gör inte så. Det är inte jag. Förhoppningsvis kommer 2013 ändå och ger oss tolv nya månader med 365 nya möjligheter. Jag kör på mitt sätt- livet kan inte vänta! Magkänsla. Tro. Hopp. Kärlek. Och i "Just nuet" är det viktigt att "nyårstyla" sig för familjen Johansson
är bjudna på fest! I övermorgon är det vardag och vad jag gör då vet jag inte. Jag är tacksam. Tacksam för hälsa. Tacksam för familj. Tacksam för vänner. Tacksam för vilja och daglig strävan. Tacksam för klarhet. Tacksam för bortsåll av onödigt. Tacksam för ögon som gör att
jag får se det viktiga. Tack januari- december med dess innehåll 2012. Kram Fru J. Ps vad som
betraktas är i största grad subjektivt. I mina ögon är detta "stök". I
min sons är det en fälla för den elaka prins John. Jag plockar inte undan. Mitt ordningsinne och inredningstidningarna säger att jag ska det, men magkänslan säger något annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar