tisdag 15 maj 2012

När livet känns lite tyngre!

Då är det viktigt att hålla sig balanserad och inte komma ur fas. Äta, dricka och sova... Och plocka! Jo, det måste jag. Det är viktigt för mig. Blunda för energitjuven och sätt på munkaveln så minimeras risken att fel grodor hoppar ur en annan annars alltid positiv mun. Att faca fakta och samtidigt klara vardagen kan emellanåt kännas aningen tyngre. Många droppar små blir ett tyngre vattenfall. Tur att Edith Södergrens ord kan upprepas - "När du dignar trött av håglöshet, tacka då de vänliga små tingen". Ibland är det lättare, ibland är det svårare, det som heter livet och det som jag älskar över allt annat. Idag just nu är jag trött. Trött på nu som aldrig är något mer än bara just nu som den kloke Lemarc säger. Trött på jag. Trött på Annie- Frid. Tilllåt mig få vara det - trött och en aning ledsen. Då vet jag att det också går över om en stund. /Fru J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar