måndag 19 mars 2012

Det blåååser!

En lugn dag hemma. Bara jag och barnen- så skönt. Inget to do. På min mans uppmaning har jag slutat att göra to do listor. Han har ju rätt - sakerna blir ju gjorda ändå. Och skulle man missa något? Ja, vad händer? Denna mammaledighet är jag fri från dem. En dag kallar plikten igen och då blir han ialla fall nedröstad Mr. Då är det ju nödvändigt! Eller? Idag (utan listor) har vi som slutsumma kunnat se resultatet av en god dag med promenad, shopping, skapande av påskkort, lek, tvättning, dammsugning och syskonbad. Det sistnämda slår allt. Det går inte att beskriva lillasysters överrumplande kärlek till sin storebror. Att riskera kallsupar, kopiösa mängder med skägglödder och en och annan badstöt, vad gör väl det? Kärleken är störst. Vad mer behöver en mamma själ än detta? Inga ångestfyllda listor. Inte idag i alla fall. Tills imorgon önskar vi oss två saker - mindre blåst och mer sol. Undrar om det går att fixa? Kram på er/ Fru J.

1 kommentar:

  1. fina ungar ! Lilltösen har alltid kläder i min smak, så go ! hoppas vi ses snart =)

    SvaraRadera