lördag 11 september 2010

Damm i näsan.

Drömmer om renoveringsklara dagar. Damm i näsan, saker överallt och en ständigt arbetande man är jag nu mätt på. Längtar efter resultat men kommer samtidigt på nya saker. Att renovering känns "dubbelt på samma gång" är det ingen tvekan om. Det kreativa suget är stort och längtan efter det färdiga likaså. Men processer tar ju sin tid.

Lilleman och den fyrbenta är i Bergslagsskogen på Tivoli med mormor och morfar. Mr Oa och jag åker runt, runt i karusellen här hemma. Ja, nu längtar jag tills det är över. För denna gång i alla fall. Det blir inget åkband på "göra om trappan och hallen" i alla fall.

Nu en liten paus i soffan. Vi ska kika efter golv. Jag vill ha vitt och det verkar som jag får min vilja igenom.

Längtar efter mina små killar...Tur att det är bra att längta ibland.

Trevlig lördag på er/ Fru F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar