lördag 21 augusti 2010

Tvättstuga, renovering och löpspår.

Godmorgon!

Har nu smått börjat inse att jag börjat jobba "på riktigt". Time is valuable. Tillbaka är almanackan och "att göra listorna". Bekymmret är att listorna aldrig tar slut, de fylls bara på. Det knasiga i kråksången är att NU kommer jag på tusen mer saker att göra än när jag var ledig.

Renovering och inspiration hänger ihop och min inspiration tycks komma nu. Allstå blir det renovering för herrn i huset och jag pekar och väljer lite. Nej, skämt och sido vi är faktiskt överens. Vi tycker lika i det mesta. Men det kanske vi borde, efter 14 år tillsammans (halva mitt liv, som Mr påpekade igår). Jag är ju faktiskt bara 28 ;-) (till september ).

Vi tänkte ge oss på hallen och ev. trappan. Helt säkert är att hallen kommer att få sig ett lyft. Det kan hända att trappan får vänta. Jag menar,hur mycket jobb är det inte med en trapp? Man vill ju få tid även till annat och jag vet inte om jag skulle palla att ha slipdamm omkring mig i flera veckor. Nja, vi får se helt enkelt.

Sovrummmet och Lillemans rum är nu klara. Jag ska försöka att få upp lite bilder på dem någon gång. Lilleman är en stor kille nu och har för ca. en månad sedan tagit beslutet att flytta hemifrån mamma och pappas sovrum. Numer huserar han mestadelen av tiden i sitt egna "ett rum och kök". Välkommen på en fika, den som vill! Han har det jättefint. Ett mycket bra "första boende".

Nu blir det tvättstugan och en snabbrunda med moppen på golven. Resten av familjen sover. Skall väcka dem snart och avnjuta en lång söndagsfrukost med dem. Därefter är vi redo att köra vår "kick off " av söndagen på riktigt. Frun i huset börjar i spåret, med den fyrbenta och Rihanna som sällskap. Vem vet kanske får jag ännu mer inspiration där?

Må så gott! Kram på er/ Fru F.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar