onsdag 3 mars 2010

Bob, Bea, Bosse & Buddy Holly

När mamma och pappa skulle åka bort över en hel natt fick jag den utomordentliga förmånen att hänga med mormor och morfar. Morfar plockade fram mosters gamla STIGA och ja, ni ser ju själva, himlans skoj var det! En superbraig sak med att hänga hos mormor och morfar är att de leker hela tiden med mig. Vill jag åka bob i två timmar, ja, då åker vi bob i två timmar.Mina päron drog till staden där solen allltid skiner och tog del av en bröllopsgåva de fått- "Buddy Holly the Musical". Tack Eriksson/Nyheim, Bengtzings, Hjul/Styhr och Johanssons.

Lite kärleksmys blev det alltså......och så ja, självklart det var ju lördag så en glimt trav i pausen.
Då passade mamma på att slå några ord med huvudrollsinnehavaren som var sny...suuuperduktig.
Efter musikalen tog vackra värdinnan Bea emot...
...och Bussiga Bosse förstås. De bjöd på otroligt god mat,
vin, skratt, prat, schlager och massa mys. Jätteskoj!
Mamma förvarnade att hon och pappa kanske skulle sova till halv två eller något dagen därpå...
...jag förstår ingenting. Halv sju, sju, är inte det rena sovmorgonen?

De vakande vid halv elva till en mummig frukost och doften av nybryggt kaffe.
Vi tackar för en mycket trevlig helg och hoppas snart på fler. Puss till er...och du Bea ha det supernice på resan. Familjen Johansson är inget avundsjuka...Nehä, inte alls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar